- Właściwa organizacja miejsca i czasu:
-
- stwórz przyjazne miejsce, pozbawione bodźców rozpraszających
- pamiętaj o stałych porach nauki,
- wraz z dzieckiem stwórz plan dnia ułatwiający przewidywanie następujących po sobie zdarzeń.
-
- Pozwolenie na samodzielność – zachęcaj do samodzielnej pracy, ale bądź wsparciem i pomocą w zadaniach trudnych dla dziecka.
- Dostrzeganie sukcesów, pochwały – doceniaj włożony przez dziecko wysiłek, chwal, komentuj wykonane czynności, dostrzegaj wkład pracy.
- Daj prawo do prób i błędów – dziecko w trakcie nauki ma prawo do pomyłek i nieprawidłowych działań, staraj się naprowadzić je i dać możliwość samodzielnego znalezienia prawidłowego rozwiązania.
- Widząc taką potrzebę (zmęczenie dziecka, brak koncentracji), rób krótkie przerwy w nauce.
- Jeśli widzisz taką potrzebę, pozostań w kontakcie z nauczycielami poszczególnych przedmiotów.
Opracowanie na potrzeby PPP w Ostrzeszowie – Katarzyna Moskwa